RESUM DE LES COMARQUES D’INTERIOR

LES COMARQUES D’INTERIOR

Són les que estan situades a la zona menys muntanyosa de Catalunya i no tenen costa.

Relleu: El relleu és variat, muntanyes baixes i mitjanes, grans plans i turons. Les travessen rius importants com: el Segre, l’Ebre, el Llobregat i el Ter.

Clima: A l’estiu és molt calorós i a l’hivern fa molt de fred. La primavera i la tardor són suaus. Plou poc i sovint hi ha boira a les planes.

Vegetació: Hi predominen els boscos d’alzines i de pi blanc i arbustos com el romaní i la farigola.

Economia: El tipus de relleu permet que hi hagi bones comunicacions. La població es dedica principalment a l’agricultura, la ramaderia i la indústria.

El fet que hi hagi més activitat econòmica que a les comarques de muntanya fa que hi hagi més població.

 

 

Comarca

Capital

Pla de l’Estany

Banyoles

Osona

Vic

Bages

Manresa

Anoia

Igualada

Segarra

Cervera

Noguera

Balaguer

Urgell

Tàrrega

Pla d’Urgell

Mollerussa

Segrià

Lleida

Garrigues

Les Borges Blanques

Priorat

Falset

Ribera d’Ebre

Móra d’Ebre

Terra Alta

Gandesa

Vallès Oriental

Granollers

Vallès Occidental

Sabadell

Alt Penedès

Vilafranca del Penedès

Conca de Barberà

Montblanc

Alt Camp

Valls

23 Respostes to “RESUM DE LES COMARQUES D’INTERIOR”

  1. Gabri 4-A Says:

    Ya em se les comarque d’interio!!!!!!!!Bueno més o menys…No esperis massa de mii

  2. Gemma22 Says:

    no falten comarques? és que tinc uns deures de socials, i posa que n’hi han 20 i jo només en tinc 18. Però tot i així aquest bloc va molt bé i sempre que necessito alguna cosa u miro aquí segui endevant! (;

  3. Gemma22 Says:

    volia dir seguiu endevant!!!!!!!!! com mola el meu monstruito

  4. Gemma22 Says:

    que mono

  5. lulu Says:

    Que escuela soys yo me llamo lulu y soy de la escuela inmaculada vedruna

  6. lulu Says:

    Me respondeis o que

  7. Gemma22 Says:

    Hola me equivocado de pagina yo también me llamo Gemma22 lo siento

  8. Vanesa Says:

    Hola soc vanesa jo sic de la escolta inmaculada vedruna de Barcelona m’agrada el vostre bloc tinc un control dama así que estic repasant al bostre bloc . I pero cert us falten dos comarques solsones i garrafones bueno adeu .

  9. Vanesa Says:

    M’equvocat solsones i garrafones

  10. Vanesa Says:

    Hay garrafones no tarragones

  11. laura Says:

    Hola Dolors quan he vist aquest blog me quedat FLIPADA!!!!!!
    Es una pasada.

  12. D Says:

    Treure un10 per cert falten dues comarces


Deixa un comentari

